l

دولت های کشور هند و ایالات متحده طی تحقیقات خود موفق به ساخت پنل های خورشیدی با پرینت سه بعدی شده اند که میتواند نور خورشید را نسبت به پنل های معمولی ۲۰ درصد بیشتر جذب کند.
مهندسان این پروژه اعلام کرده اند که پنل های ساخته شده با استفاده از پرینت سه بعدی با استفاده از انرژی لیزر و پودر فلز ساخته شده اند، فلز جذب کنند انرژی خورشیدی در این پنل ها فلزی به نام انکونل است که آلیاژی تشکیل شده از فلز نیکل و رسانای قوی دیگری است.
پنل های ساخته شده توسط این تیم تحقیقاتی شکل هندسی متفاوتی دارد و برخلاف سایر صفحت خورشیدی با که به شکل مستطیلی اند به شکل لوله هایی هستند نور خورشید را درون خود نگه میدارد به این صورت که نور خورشید با برخورد به یک طرف این پنل به سفحه مقابل برخورد میکند و از بازتاب نور هم انرژی تولید میشود.
پیش تر از این در صورتی که لازم بود که از صفحات خورشیدی به منظور تولید انرژی استفاده کرد نیاز به صرف هزینه های زیادی بود. اما این پروژه قابلیت استفاده در مقیاس های کوچک و در روستا ها و شهر کوچک با هزینه های خیلی کمی دارد.
به عنوان مثال میتوانیم کشور هند را مثال بزنیم، در این کشور در صورتی که از این تکنولوژی استفاده شود میتوان به شهرهای دور افتاده و کوچک هم با استفاده از این تکنولوژی، برق رساند.
همانطور که گفته شد سطح این پنل ها متفاوت با دیگر پنلهاست، در پنل هایی که به صورت سنتی ساخته شده اند سطح صاف است و نور خورشید با برخورد کردن با آنها بازتاب پیدا میکند و از بین میرود. اما پنل های ساخته شده با پرینت سه بعدی نور را منعکس میکنند و دوباره بازتاب میدهند و دوباره جذب میکنند. در این روش انرژی خورشید چند بار جذب میشود.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *